Otsikko
Onko sellaista opusta josta löytyisi tietoa epoksimaalien ja polyuretaanimaalien vertailusta keskenään tai yksinään. Ylipäänsä tietoa ko. tuotteista

Kysytty

Onko sellaista opusta josta löytyisi
tietoa epoksimaalien ja polyuretaanimaalien
vertailusta keskenään tai yksinään.
Ylipäänsä tietoa ko. tuotteista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teknillisten korkeakoulujen (Helsinki, Tampere, Lappeenranta) tietokannoista, joihin on pääsy sivulta http://www.lib.helsinki.fi/tilke/yokirjastot.html ei juuri aineistoa ns. teollisuusmaaleista löydy. Asiasana maalit sekä korroosionesto antaa viitteitä: mm Maalit ja lakat - testaus, Suomen standardisoimisliitto SFS r.y 1990, 419 s, joka löytyy Teknillisen korkeakoulun Teemu-tietokannasta http://wwls.hut.fi/lomake.html
LINDAsta (yliopistokirjastojen yhteistietokanta) löytyy kirja nimeltä Paints, coatings and solvents / Dieter Stoye, Werner Freitag Weinheim : Wiley-VCH, 1998, 414 s. Sijaintipaikka Oulun yliopiston kirjasto.

Helsingin kaupunginkirjaston käytössä olevat Ebsco-lehtitietokanta, johon sisältyy noin 1500 sanoma- ja aikakausilehteä kokotekstisenä ja OCLC WorldCat maailman suurin bibliografinen tietokanta (sisältää tiedot aineistosta, ei itse aineistoa) antaa esim. hakusanoilla epoxy, polyurethane coating, industrial paints paljonkin viitteitä kuten Polyurethane coating endures test of time / Plastics News, 11/29/99, Vol. 11 Issue 41, p27 (Ebsco) , Pipe coating project focuses on corrosion resistance / WaterWorld, Nov/Dec99, Vol. 15 Issue 10, p22 (Ebsco), Interior clear moisture-curing polyurethane coating/Ottawa The Board y.2000 (WorldCat) ja Inorganic-organic sol-gel derived hybrid materials as abrasion resistant coatings / Virginia Polytechnic Institute and State University,y.2000 (WorldCat).

Ebscosta, WorldCatista sekä Lindasta on mahdollista tehdä hakuja Helsingin kaupunginkirjaston asiakastyöasemilla ja näin itse arvioida tuloksia. Tietokannat löytyvät osoitteesta http://pandora.lib.hel.fi:6080/hs/solution/h38/h35/doc784.html .

Kannattaa varmasti myös tutustua eri maalinvalmistajien internetsivuihin.