Otsikko
Selostajat puhuvat aina että kiekko meni ohi takatolpan tietääkseni maalissa ei ole kuin yksi takatolppa.

Kysytty

selostajat puhuvat aina että kiekko meni ohi takatolpan tietääkseni maalissa ei ole kuin yksi takatolppa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säännöt määräävät mm. maalipylväiden korkeuden ja etäisyyden toisistaan, mutta tolppien lukumäärää ei mainita. (Lähde: Suomen jääkiekkoliitto ry, Jääkiekon virallinen sääntökirja 2006-2010).

Googlen kuvahaun perusteella jääkiekkomaaleissa voi olla yksi tai kaksi takatolppaa, tai ei takatolppaa ollenkaan:

http://www.google.com/search?q=j%C3%A4%C3%A4kiekkomaali&rls=com.microso…

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

käsittääkseni selostaja tarkoittaa takatolppana sitä sivutolppaa, joka on maalintekoa yrittävästä pelaajasta kauimmaisena. Eli jos keskiympyrästä katsoen pelaaja luistelee oikealla ja vetää maalia kohti, niin vasen sivutolppa on takatolppa, ja oikea (jota maalivahti todennäköisesti peittää) on etutolppa. Voin kyllä olla asiasta väärässä.

Näinhän se asia taitaa olla.