Otsikko
Onko runoa, joka kertoisi kirjoittamisesta?

Kysytty

Onko runoa, joka kertoisi kirjoittamisesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan täysosumaa tähän aiheeseen en löytänyt, mutta alla kuitenkin joitakin ehdotuksia, joita voit tutkia osuisivatko tarkoitukseesi.

Lassi Nummi: Kaikki elämän valo : runot 1996-2007, s. 44 Miten mielelläni ja s. 53 Lupatarkistus

Lassi Nummi: Runot 1947-1977, s. 50 Mutta kun olen runoniekka...

Runo kasvaa maasta : valikoima kilpailurunoja, s. 99 Isäni runot ja s. 180 Yrittäjyys

Runoräppänä, s. 78 En mie kehtois kaiken aikoo ja Voi noita nykyrunoja!

Mirkka Rekola: kokoelma Virran molemmin puolin, s. 595 (myös Valekuun reitti -teoksessa)

Gösta Ågren: Vuosisadan ilta, s. 69

Lisäksi Sitaattimestarin muistelmat -teoksessa on kirjoittamisesta ja kirjailijuudesta omat lukunsa.

Teosten saatavuuden voit tarkistaa Eepos-verkkokirjastosta