Otsikko
Onko rikos ajaa millä tahansa ajoneuvolla yli nopeusrajoituksen nopeusrajoitetulla tiellä? Onko rikos jopa juosta nopeammin kuin nopeusrajoitus määrittelee?

Kysytty

Onko rikos ajaa millä tahansa ajoneuvolla yli nopeusrajoituksen nopeusrajoitetulla tiellä? Onko rikos jopa juosta nopeammin kuin nopeusrajoitus määrittelee?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Juoksemalla ei voi saada ylinopeussakkoja, ja jokaiselle kulkuneuvolle on määritelty oma ylin sallittu nopeus.
Tässä linkki Finlexin uusimpaan tieliikennelakiin https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180729#L1P2
Voit tutkia asiaa tarkemmin.