Otsikko
Onko Puotilan Leikkimäen sisällä työkone niin kuin Sami Parkkisen kirjassa kerrotaan?

Kysytty

Hei! Onko Puotilan Leikkimäen sisällä työkone niin kuin Sami Parkkisen kirjassa kerrotaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan Parkkisen tarkoittavan, että  Puotilan Leikkimäen alapuolella, maan alla, olisi työkone. Väite saattaa pitää paikkansa, mutta varmaa tietoa en löytänyt. Ajattelin, että asiaan voisi liittyä mahdollisesti Puotilan alla olevat metrotunnelit, minne olisi jäänyt hylätty työkone. Tarkistin Helsingin Sanomien arkistosta kaksi artikkelia koskien metrotunneleita (Helsinki löysi arkistojen kätköistä kartat 60-luvun huimista metrosuunnitelmista (1.5.2015) sekä Helsingin alla kummittelee neljä haamuasemaa – HS tutustui kummajaisiin (15.2.2015)), mutta kummassakaan ei ollut mainintaa Puotilan alla olevista tunneleista.

Ehkä joku lukijoista tietää vastauksen?