Onko pula-ajasta kertovia kirjoja, joissa olisi myös valokuvia sen ajan esineistä ja vaatetuksesta?

Kysytty

Onko pula-ajasta kertovia kirjoja, joissa olisi myös valokuvia sen ajan esineistä ja vaatetuksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pula-ajasta kertovia, kuvia sisältäviä teoksia käsittelevät esimerkiksi seuraavat:

Utrio: Pois pula, pois puute: kun kansa selviytyi /Meri ja Untamo Utrio
Jaatinen: Kortilla korviketta : säännöstelyä ja selviytymistä pula-ajan Suomessa

Myös teoksiin Kotimaamme kuva 2 ja Sodassa koettua  sekä Sodassa koettua : arkea sodan varjossa,  kannattaa tutustua.

Elämäni vuodet, vuosikerta 1936 -kirjassa  on kuvia pula-ajasta 10 sivulla.

Finnasta,kirjastojen, arkistojen ja museoiden hakupalvelusta löytyy myös lukuisa joukko kuvia:   https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B0%5D=%7Eformat_ext…