Otsikko
Onko PikkuMarjan eläinkirjasta seuraava runo jota en muistakuin pätkiä. "Varsan nimi on Lento, on askel vielä hento, .... Vielä kun varsa voimaa saa, Lennolla…

Kysytty

Onko PikkuMarjan eläinkirjasta seuraava runo jota en muistakuin pätkiä.

"Varsan nimi on Lento,
on askel vielä hento,
....
Vielä kun varsa voimaa saa,
Lennolla Taunokin ratsastaa...
....
Tauno ja Lento nyt kasvakaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laura Latvalan Pikku-Marjan eläinkirjasta runoa ei valitettavasti löytynyt. Kahdessa eri kirjoittajan runossa esiintyy Tauno ja toisen tekijän runossa varsa nimeltä Lento. Hilja Haahden runossa Niityllä kokoelmasta Tauno ja Tellervo kerrotaan niityllä laukkaavasta varsasta ja Taunosta. Martti Korpilahden runossa Pienen varsan laulu on varsa nimeltä Lento. Nämä runot löytyvät Tuula Korolaisen ja Riina Tuluston kokoamasta Pieni aarreaita 3;Runoaitta. Kyseistä runoa en valitettavasti löytänyt. Runon alkuperää voisi kysyä esim. Suomalaisen kirjallisuuden seuralta tai tuntisiko joku palstamme lukijoista runon.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1077689__Spieni%20runoaitt…

http://www.finlit.fi/