Onko olemassa yleisiä ohjeita miten toimia vaikean naapurin kanssa? Tarkoitan ihan ammattilaisen neuvoja asiaan. Olemme nyt kolmen naapurin kanssa jo 6 vuotta…

Kysytty

Onko olemassa yleisiä ohjeita miten toimia vaikean naapurin kanssa? Tarkoitan ihan ammattilaisen neuvoja asiaan. Olemme nyt kolmen naapurin kanssa jo 6 vuotta yrittäneet keksiä vaikka mitä keskusteluja, välttelyitä yms yhden vaikean naapurin kanssa toimimiseen (yhdessä ja erikseen), mutta mikään ei auta. Olemme kaikki muut aina väärässä ja hän huutaa ja raivoaa meille kaikesta. Joistain asioista olisi pakko kokoontua sopimaan yhdessä, mutta emme enää keksi tapaa. Monia asioita on annettu periksikin hänelle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luulen, että tuossa tapauksessa voisi olla hyvä kääntyä Naapuruussovittelun keskuksen puoleen. Sen sivut löytyvät osoitteesta http://www.naapuruussovittelu.fi. Naapurisovittelun keskus toimii pääkaupunkiseudulla ja tarjoaa konsultointiapua. Heihin voi ottaa rohkeasti yhteyttä ja kertoa tilanteesta.