Otsikko
Onko olemassa opuksia / kirjallisuutta tai www-sivuja aiheesta "tehtäväkierto"

Kysytty

Onko olemassa opuksia / kirjallisuutta tai www-sivuja aiheesta "tehtäväkierto"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tehtäväkiertoa nimitetään usein asiasanoituksissa työkierroksi. Pääkaupunkiseudun aineistotietokanta Plussasta löytyy työkierto-asiasanalla kuusi viitettä: Tampereen yliopiston julkaisema Journalismin muutoskaruselli (1999), Suomen kuntaliiton Liikettä kuntien työelämään (1995), Juha Varilan Työmarkkinakelpoisuus ja työssä oppiminen (1992), Oulun yliopiston julkaisemat Vaihtelun halut ja yleisyys työelämässä (1992) ja Joustava työura (1992), seminaariraportti nimeltä Joustava työura (1992) sekä Henkilötoimikunnan mietintö nimeltä Liikkuvuutta hallintoon (1989). Artikkeliviitetietokanta Aleksista löytyy katkaistulla hakusanalla työkier* 17 lehtiartikkeliviitettä. Voit tehdä haun Aleksista joko itse kirjaston työasemilla tai pyytää kirjastonhoitajaa tekemään sen. Internetistä löytyy ainakin evrekan kautta työkierto-hakusanalla lukuisia viitteitä. Sopivalta vaikutti ainakin Jaana Laaksosen tutkielman tiivistelmä (Työkierto osana henkilöstön kehittämistä) vuodelta 1999. Tutkielma on tehty Helsingin liiketalouden ammattikorkeakoulussa. Sinne kannattaisi varmaankin ottaa yhteyttä.