Onko olemassa nuortenkirjoja, jotka kertovat uimisesta harrastuksena ja kilpaurheilulajina? Tarkoituksena olisi löytää kertomakirjallisuutta tästä aiheesta…

Kysytty

Onko olemassa nuortenkirjoja, jotka kertovat uimisesta harrastuksena ja kilpaurheilulajina? Tarkoituksena olisi löytää kertomakirjallisuutta tästä aiheesta kouluikäiselle pojalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti emme löytäneet yhtään nuortenromaania tästä aihepiiristä. Kysely valtakunnallisella kirjastonhoitajien sähköpostilistalla ei myöskään tuottanut tuloksia. Ehkä kannattaisi etsiä tietokirjallisuuden puolelta uimisharrastukseen innostavaa luettavaa? Ainakin Jani Sievisen ja Kari Mélartin kirjoittama "Janin tarina" voisi soveltua koululaisen luettavaksi. Kirja löytyy Lahden kaupunginkirjaston aikuistenosastolta ja lastenosaston varastosta.