Onko olemassa luetteloa selko-kirjoista? Olen tietoinen www.papunet.fi- sivuista, mutta siellä ei ole kaikkia selkokirjoja, joita itsekin olen satunnaisesti…

Kysytty

Hei!
Onko olemassa luetteloa selko-kirjoista? Olen tietoinen www.papunet.fi- sivuista, mutta siellä ei ole kaikkia selkokirjoja, joita itsekin olen satunnaisesti saanut käsiini.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikenkattavaa ajantasaista listaa ei liene vähään aikaan tehty, mutta reilut sata teosta löytyy pääkaupunkiseudun kirjastojen Plussa -aineistohausta kirjoittamalla asiasanaksi selkokirjat. Vanhempien asiasanoittamattomien teoksien kohdalta hakua saattavat täydentaa Kari Vaijärven teokset: Selkokirjat (1982) ja Selkokirjat - selko- ja helppolukuiset kirjat (1988). Aineistohaku löytyy osoitteesta http://www.libplussa.fi/