Otsikko
Onko olemassa kirjaa, käsikirjoitusta, jonka pohjalta Klaus Härön elokuva 'Rakkaani Merikapteeni' on tehty? Näin elokuvan toissapäivänä ja tuntematon…

Kysytty

Onko olemassa kirjaa, käsikirjoitusta, jonka pohjalta Klaus Härön elokuva 'Rakkaani Merikapteeni' on tehty?
Näin elokuvan toissapäivänä ja tuntematon kanssakatsojani kertoi lukeneensa kirjan.
En tullut kysyneeksi enempää kirjasta. Ajattelin sen löytyvän varmasti, mutta nyt en ole kaikista yrityksistäni huolimatta löytänyt..

Olisiko teillä parempaa tietoa.
Kiitos etukäteen vaivannäöstä.

Vastaus

Vastattu

Kanssakatsoja on ehkä lukenut jotain samanlaista, mutta elokuva Rakkaani merikapteeni ei perustu kirjaan.

Elokuvan käsikirjoituksen ovat tehneet Kirsi Vikman ja Jimmy Karlsson Härön vuonna 2015 saaman idean "Maailmassa on paljon elokuvia ensirakkaudesta. Mitä jos tehtäisiin elokuva viimeisestä rakkaudesta? Kun teemme Romeo ja Julia -elokuvaa, vanhemmat asettuvat esteeksi. Mitä jos vanhemmat ovatkin ne, jotka rakastuvat, ja lapset ne, jotka asettuvat esteeksi." perusteella.
Kaleva, 4.10.2022, viitattu 24.2.2023

2 ääntä

Kommentit

Ehkä täytyy hyväksyä ajatus, että 'kanssakatsoja' oli lukenut jonkin vastaavanlaisen kirjan.?

Tämän palstan lukijoilla on ehkä ehdotuksia kirjoista joissa on sama aihepiiri?