Onko olemassa kirjaa, joka paneutuisi täydelliseen epäonnistumiseen ihan kaikessa? Kun mikään ei (oikeasti) onnistu, pullat palaa, ompelukset repee, laitteet…

Kysytty

Onko olemassa kirjaa, joka paneutuisi täydelliseen epäonnistumiseen ihan kaikessa? Kun mikään ei (oikeasti) onnistu, pullat palaa, ompelukset repee, laitteet hajoaa, työpaikkakiusaaja vie mielenterveyden, ystävät löytää parempia kavereita, terveys pätkii, uudet vaelluskengät hajoaa ekalla käyttökerralla, kamera kuvaa pelkkää mustaa - eli kaikki mitä yrittää, kaikki mistä voisi saada iloa, menee aina pieleen syystä tai toisesta. Vuodesta toiseen. Mikä aiheuttaa ja löytyykö kirjaa jossa kerrotaan tuo mekanismi, miksei mikään koskaan onnistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Epäonnistumisista on kirjoitettu paljon kirjoja. Ihan täydellisiä nämäkään kirjat eivät taida olla, mutta monelle tapaa niiden sivuilla epäonnistutaan. Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista.

- Eteenpäin epäonnistuminen / John C. Maxwell

- Tästä alkaa elämä : epäonnistumisen ilo ja mielikuvituksen tärkeys / J. K. Rowling

- Mahtava moka : uskalla, opi ja menesty / Mikko Kuitunen ja Mika Sutinen

- Maailmassa on virhe : 101 historiallista kömmähdystä / Daniel Rydén

- Lupa mokata : improvisointi arjessa / Pia Koponen

- Kärsimysten kirja : karvaiden urheilutappioiden vuosikymmenet / Markus Ånäs

- Kantapään kautta : kirja rohkeista epäonnistumisista / Tuuti Piippo & Miika Peltola

- Maailmanhistorian huonoimmat päätökset ja ihmiset niiden takana / Stephen Weir

- Ei menny niinku Strömsössä / [Taina Kinnarin idean perusteella toimittanut Simo Brotherus]