Onko olemassa kielenopiskeluun tarkoitettuja kuvakirjoja, lastenkirjoja, oppikirjoja, sarjakuvia, tms. kirjoja, joissa olisi samat tekstit suomeksi ja…

Kysytty

Onko olemassa kielenopiskeluun tarkoitettuja
kuvakirjoja, lastenkirjoja, oppikirjoja,
sarjakuvia, tms. kirjoja, joissa olisi
samat tekstit suomeksi ja italiaksi.
Sarjakuva tai muu kuvakirja olisi kiva.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, eipä löytynyt kokoelmistamme kaksikielisiä kuvakirjoja eikä sarjakuvia. Näistä kuvasanakirjoista voisi olla jotain iloa: Valle, Guiglielmo: Il mio primo vocabulario illustrato; ELI vocabolario illustrato italiano.Sitten on olemassa sarjakuvia, joita on käännetty sekä italiaksi että suomeksi, esim Asterixit. Samoin pikkulasten kuvakirjoja, esim. Puppe-kirjat, Richard Scarryn Hupsista herra Köpelö, Mauri Kunnaksen Hui kauhistus ja Suuri urheilukirja. Niitähän voisi lukea rinnakkain. Italiankielen suggestopedisissä oppikirjoissa on myös italiankielinen ja suomenkielinen teksti rinnakkain, esim. Mäkelä, Giuseppina: Incontri. Espoossa ja Vantaalla on lisäksi cdrom Opi italiaa - lapsille. Saatavuuden saat selville Plussa aineistohausta http://www.libplussa.fi.