Onko olemassa jotain yleispätevää kirjallisuutta koskien tietokoneohjelmien ohjeistuksesta?

Kysytty

Onko olemassa jotain yleispätevää kirjallisuutta koskien tietokoneohjelmien ohjeistuksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käyttökelpoisia lähdeteoksia voisivat olla erilaiset teknisen alan kirjallista viestintää käsittelevät kirjat. Ainakin seuraavissa teoksissa on käsitelty ohjeistuksen ja käyttöohjeiden laatimista:

Nykänen: Toimivaa tekstiä: opas tekniikasta kirjoittaville (2002),
Kylänpää: Viestintätilanteet: oppi- ja harjoituskirja (2003),
Kauppinen: Tekniikan viestintä: kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja (2004).