Otsikko
Onko olemassa jotain kätevää tapaa tarkistaa ulkomaisten klassikkoromaanien käännöksiä? Tavoitteena siis olisi hankkia koulukirjaston klassikoista uusimman…

Kysytty

Hei! Onko olemassa jotain kätevää tapaa tarkistaa ulkomaisten klassikkoromaanien käännöksiä? Tavoitteena siis olisi hankkia koulukirjaston klassikoista uusimman käännökset.

Vastaus

Vastattu

Klassikkoromaanien käännöksiä voi mukavasti hakea Kansalliskirjaston hakupalvelulla FINNA https://www.finna.fi/. Perushakukenttään voi kirjoittaa haluamansa aiheen, esim. historialliset romaanit ja hakutuloksen tultua, rajata tulosta näytön vasemmalta puolelta valitsemalla:

Aihe, esim. nuortenkirjallisuus

- Aiheen aika

- Kieli jne.

 Näytön oikeassa yläkulmasta kannattaa klikata symbolia, joka merkitsee Tiivistettyä listaa ja näytön ylälaidasta Relevanssia, josta esim. Uusin ensin.

 Tietyn kirjailijan tietyn teoksen eri painoksia voi kätevästi hakea myös Tarkennetulla haulla.