Onko mitään suomalaisia romaaneja avaruuteen liittyen?

Kysytty

Onko mitään suomalaisia romaaneja avaruuteen liittyen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestä ei selviä, tarkoitatko suhteellisen realistista vai enemmän tieteiskirjallisuutta. Samoin sitä kelpaako lasten/nuorten kirjat.

Tässä olisi kuitenkin aluksi joitain. Teemahan oli suosittu 50-70-luvuilla erityisesti nuortenkirjoissa. Olen listannut nuo nuoremmille tarkoitetut erikseen.

Toivottavasti näistä loytyy sopivia.

Erkki Ahonen: Paikka nimeltä Plaston, Kuumatka sekä nuortenromaaneja mm. Syvä matka

Veikko Karumo: Olenko minä nyt kuussa?

J. Pekka Mäkelä: useita kirjoja

Heimo Susi: Kentauri

Tero Niemi & Anne Salminen: Nimbus ja tähdet (novelleja)

Markku Turunen: Juuston pimeä puoli, eli, kosminen virtahepo saapuu Maata kiertävälle radalle

Joni Léman: Hopestar

Rainer Granit: Lähtölasku 47

Nuortenkirjallisuus

Arvi Arjatsalo: Kuulento Apollo 11

Engström, T.A.: Avaruuspallo-kirjat

Osmo Ilmari: Kadonneet kuussa

Antero Harju: Tavoitteena Mars

Pekka Vuorinen: Avaruuden seikkailijat

Tero Kärkkäinen: Säteilevän pyramidin planeetta & Vihreän planeetan vangit

Jorma Sauvala: Apinamatka

Seppo Harjulehto: Avaruuslentäjän arvoitus

0 ääntä

Kommentit

On myös Erkka Kare kirjoittanut jännitysromaanin pojille nimeltään "LENTÄVÄN LAUTASEN ARVOITUS". Gummerus Jyväskylä vuodelta 1950.

Pentti J. Huhtala: Jupiterin valloittajat
Juhani Pohjanmies: Helikopteri, Laboratorio 13 ja Avaruuslaiva (kirjat ovat jatkoa toisilleen). Viimeisessä lähdetään avaruuteen :)