Onko mitään kirjoja, joissa kerrotaan Suomen huumehistoriasta?

Kysytty

Onko mitään kirjoja, joissa kerrotaan Suomen huumehistoriasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevista kirjoista löydät tietoa huumeiden käytöstä Suomessa. Kirjat ovat Kokkolan kaupunginkirjastosta tai jonkin muun Anders-kirjaston kokoelmassa. Tarkista teoksen saatavuus verkkokirjastosta http://anders.verkkokirjasto.fi.

Ylikangas, Mikko: Unileipää, kuolonvettä, spiidiä : huumeet Suomessa 1800-1950, 2009

Rööperi : rikoksen vuodet 1955-2005 / toim. Harri Nykänen, 2009

Ruma sota : talvi- ja jatkosodan vaiettu historia / Sari Näre & Jenni Kirves (toim.), 2008

Salasuo, Mikko: Huumeet ajankuvana : huumeiden viihdekäytön kulttuurinen ilmeneminen Suomessa, 2004

Huumeiden käyttäjä hyvinvointivaltiossa / toimittaneet Olavi Kaukonen ja Pekka Hakkarainen, 2002

Kontula, Osmo: Huumeiden käyttö ja mielipiteet, 1992

Lisäksi Internetissä on Terveyden ja hyvinvointilaitoksen verkkojulkaisu Huumetilanne Suomessa 2011 / Hannele Tanhua, Ari Virtanen, Ulla Knuuti, Anna Leppo, Elina Kotovirta, 2011 (URL: http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/7b3a668f-2958-4d9d-bd6f-a57a176cb0ec).