Onko mitään elokuvaa missä ns. "paholainen" kuvataan naishahmona mies- tai eläinhahmon sijaan?

Kysytty

Onko mitään elokuvaa missä ns. "paholainen" kuvataan naishahmona mies- tai eläinhahmon sijaan?

Vastaus

Vastattu

Naispaholainen (She-Devil) on vuonna 1989 ensi-iltansa saanut Susan Seidelmanin ohjaama musta komediaelokuva. Se perustuu Fay Weldonin romaaniin Naispaholaisen elämä ja rakkaudet vuodelta 1983. Elokuvan pääosissa ovat Meryl StreepRoseanne BarrEd Begley, Jr.Linda Hunt ja Sylvia Miles.

Weldonin tästä kirjasta on tehty myös tv-sarja, joka on esitetty Suomessa televisiossa.

2 ääntä

Kommentit

Vuodelta 2000 on elokuva Pyörryksissä (engl. Bedazzled), jossa paholaista esittää Elizabeth Hurley.