Otsikko
Onko minkäänlaista tutkimusta julkaistu tivoleista tai huvipuistoista Suomessa tai Euroopassa?

Kysytty

Onko minkäänlaista tutkimusta julkaistu tivoleista tai huvipuistoista Suomessa tai Euroopassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä esimerkkejä tivoli- ja huvipuistoaiheisesta kirjallisuudesta:

Hirn, Sven: Kaiken kansan huvit--tivolitoimintaamme 1800-luvulla / Sven Hirn. Suomalaisen kirjallisuuden seura, Hki, 1986

Jäppinen, Jussi: Päivä Linnanmäellä--A day at Linnanmäki / [kuvat, kuvatekstit ja taitto = photographs, captions and layout Jussi Jäppinen], [English translation Michael Wynne-Ellis].Otava, Helsingissä, 1990

Holopainen, Eeva-Kaarina: Linnanmäki 50 / Eeva-Kaarina Holopainen, [översättning = translation: Marianne Saarela, Marianne Saari]. Lasten päivän säätiö, [Helsinki], 2000

Mattila-Lahtinen, Lotta: Tivoliyhteisö Sariola--erään ammattiryhmän rakenne ja toiminta vuosina 1888-1978--Funfair Community Sariola--the structure and operation of a professional group from 1888 to 1978 / Lotta Mattila-Lahtinen. [Turun yliopisto], [Turku], 1983

Wacklin, Matti: Halkovuorten takaa huvittelukeskukseksi / Matti Wacklin. Tampereen Särkänniemi oy, [Tampere], 1999

Ekelund, Sara: Maailmanpyörä--ihmisiä ja elämää Linnanmäen huvipuistossa / Sara Ekelund. Weilin + Göös, Helsinki, 1971

HOLOPAINEN, EEVA-KAARINA: SAISKO LIPUN KARUSELLIIN--LINNANMÄKI 1950-1990 / EEVA-KAARINA HOLOPAINEN. Lasten Päivän Säätiö, Helsinki, 1990

Aiheesta löytyy myös joitakin lehtiartikkeleita:

Kanninen, Ella Elämänä tivoli. Tivoli Sariolasta haastateltavina Tapio ja Leena Sariola. Lehti: Kauneus ja terveys 1999; 9; 110-112

Jaakkola, Juha Elämän tivoli. Haastateltavana Suomen Tivoli ky:n sirkusperheen jäsenet Ailakki ja Jyrki Sariola. Lehti: Talouselämä 1986; (49) ; 23 ; 28-31

Tivolikiertueet menevät veriin - naftaa palaa ja energiaa kuluu... Lehti: Yrittäjä 1999: 6, s. 34-37

Yliopistokirjastojen yhteistietokannasta Lindasta löytyy vielä joitakin muita (lähinnä ulkomaisia) viitteitä. Lindaa pääset tutkimaan omassa lähikirjastossasi.