Onko mallia tai kuvia vanhoista tykkimiesten asepuvuista 1600-1700-luvuilta?

Kysytty

Onko mallia tai kuvia vanhoista tykkimiesten asepuvuista
1600-1700-luvuilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista kirjoista ja niiden kuvista voisi olla apua selvitettäessä 1600- ja 1700-luvun asepukuja:

1) Paulaharju, Jyri: Suomen kenttätykistön historia (kolme osaa).

2) Gripenberg, Ole: Finsk krigsmannabeklädnad genom fyra seklet = [Suomalainen sotilaspuvusto neljän vuosisadan aikana]. Helsinki : WSOY, 1966.

3) Bellander, Erik: Dräkt och uniform : den svenska arméns beklädnad från 1500-talets början fram till våra dagar. Stockholm 1973.

4) Höglund, Lars-Eric: Stora Nordiska Kriget 1700-1721 : fanor och uniformer. Karlstad : Acedia Press, 2000.

5) Höglund, Lars-Eric: Den karolinska armens uniformer under Stora nordiska kriget. Karlstad : Acedia Press, 1996.

6) Ernstell, Eva-Sofi: En kunglig fasad : Karl XII i Livrustkammaren. Stockholm : Livrustkammaren, 1998.

7) Blair, Claude: European armous circa 1066 to circa 1700. 1958. London : Batsford, 1958.

8) Mollo, John: Military fashion : a comparative history of the uniforms of the great armies from the 17th century to the First World War. London : Barrie & Jenkins, 1972.

Paras tieto ja tietämys on varmasti alan museoissa, joihin kannattaa ottaa yhteyttä, tai ainakin käydä niiden internetsivuilla:

Suomen tykistömuseo http://www.tykistomuseo.fi/

Sotamuseo http://www.mpkk.fi/fi/sotamuseo

Jalkaväkimuseo http://www.jalkavakimuseo.fi/