Onko mahdollista pyytää Kaari Utrion koko kirja luettelo hänen kirjoittamistaaan historiallisista romaaneista esim. Vendela, Tulilintu ym. kun keräilen hänen…

Kysytty

Onko mahdollista pyytää Kaari Utrion koko kirja luettelo hänen kirjoittamistaaan historiallisista romaaneista esim. Vendela, Tulilintu ym. kun keräilen hänen kirjojaan ja minulla on jo 13 kirjaa, montako minulta vielä puuttuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaari Utriolta on julkaistu n.30 romaania. Internetin Wikipediasta löytyy seuraavanlainen listaus:

•Aatelisneito, porvaristyttö (Tammi 1974)
•Haukka, minun rakkaani (Tammi 1990)
•Iisalmen serkku ja muita kertomuksia (Tammi 1996)
•Isabella (Tammi 1988)
•Karjalan kruunu (Tammi 1978)
•Kartanonherra ja kaunis Kirstin (Tammi 1968; myös nimellä Kirstin, Tammi 1998)
•Katarina (romaanien Neidontanssi ja Katarinan taru yhteisnide; Tammi 1998)
•Katarinan taru (Tammi 1981)
•Kuka olet, Elissa? (Tammi 1989)
•Kun nainen hallitsi, rakasti ja vihasi (Tammi 1975)
•Kuukiven kevät (Otava 1995)
•Neidontanssi (Tammi 1980)
•Pappilan neidot (Tammi 1976)
•Pirita, Karjalan tytär (Tammi 1972)
•Pirkkalan pyhät pihlajat (Tammi 1976)
•Pormestarin tytär (Tammi 1982)
•Porvarin morsian (Kolmiokirja 1981)
•Rakas Henrietta (Tammi 1977)
•Rautalilja (Tammi 1979)
•Ruma kreivitär (Tammi 2002)
•Ruusulaakso (Tammi 1982)
•Saippuaprinsessa (Tammi 2004)
•Sunneva Jaarlintytär (Tammi 1969)
•Sunneva keisarin kaupungissa (Tammi, 1970)
•Tuulihaukka (Tammi 1995)
•Uhritulet (Tammi 1993)
•Vanajan Joanna (Tammi 1991)
•Vaskilintu (Tammi 1992)
•Vehkalahden neidot (Tammi 1971)
•Vendela (Tammi 1989)
•Viipurin kaunotar (Tammi 1973)
•Yksisarvinen (Tammi 2000)

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaari_Utrio#Romaanit

Muita verkkosivuja, joista löytyy tietoa Utrion teoksista ovat mm.

Sanojen aika -kirjailijatietokanta, jossa listaus ja lisätietoja Utrion teoksista:
http://kirjailijat.kirjastot.fi/?c=1&pid=557&lang=FI

Kaari Utrion kotisivut, josta linkin kautta pääsee listaan hänen tuotannostaan:
http://www.amanita.fi/kaari/kaari.html

Kustannusyhtiö Tammen sivuilla esitellään kirjailija ja teoslista:
http://www.tammi.fi/asp/empty.asp?P=1290&VID=default&SID=14117727577683…