Onko Laila Hietamiehen Kannas-romaanisarjasta tehty mitään tutkimusta? Mistä löytäisin netistä kirja-arvosteluita Laila Hietamiehen kirjasta Vierailla poluilla…

Kysytty

Onko Laila Hietamiehen Kannas-romaanisarjasta tehty mitään tutkimusta? Mistä löytäisin netistä kirja-arvosteluita Laila Hietamiehen kirjasta Vierailla poluilla, oudoilla ovilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laila Hietamiehen kirja Vierailla poluilla, oudoilla ovilla ilmestyi vuonna 1983 ja tuon ajan lehdet ovat luettavissa Helsingin pääkirjastossa Pasilassa http://www.lib.hel.fi/fi-FI/pasila/. Kirjallisuuspalvelu BTJ julkaisi vuosina 1974-2002 Kirjallisuusarvosteluja lehtistä, ja numeroissa 11/83 ja 12/83 löytyy Helsingin Sanomien ja Suomenmaan arvostelut kyseisestä kirjasta. Nämä numerot ovat luettavissa mm. pääkirjastossa Pasilassa, Rikhardinkadun kirjastossa, Töölön ja Kallion kirjastoissa. Helsingin kaupunginkirjaston toimittamassa Sanojen aika- suomalaisia nykykirjailijoita sivustolla on tietoa Laila Hietamiehestä ja arvosteluja hänen teoksistaan. Sivustolta löytyi maininta kolmesta opinnäytetyöstä koskien Laila Hietamiehen tuotantoa: Virpi Kangaspunnan Huomioita Laila Hietamiehen Lappeenrantalaisromaanien sanastosta, Kaija Soikkelin Sosiolingvistisiä havaintoja Laila Hietamiehen romaanien puhekielestä ja Kari Vetrin Viihteestä taiteeksi, huvista terapiaksi http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-fi/etusivu/kirjailija.aspx?PersonId=…