Otsikko
Onko kirkon ulkomaanapu avustanut rohingya-pakolaisia?

Kysytty

Onko kirkon ulkomaanapu avustanut rohingya-pakolaisia?

Vastaus

Vastattu

Rohingyat ovat perinteisesti eläneet Myanmarissa, lähellä Bangladeshin rajaa sijaitsevassa Rakhinen osavaltiossa. Jatkuvien etnisten vainojen takia rohingyoita on kuitenkin pakolaisina monissa Myanmarin naapurimaissa. Kirkon ulkomaanavun kotisivuilla todetaan, että KUA tukee Myanmarissa maan sisäisissä konflikteissa kärsineiden tai maan sisäisiksi pakolaisiksi joutuneiden nuorten työllistämistä.

https://www.kirkonulkomaanapu.fi/missa-tyoskentelemme/myanmar/