Onko Kirkhakki sama kuin Naakka? Mahdollisesti muinoin lounaismurteissa?

Kysytty

Onko Kirkhakki sama kuin Naakka? Mahdollisesti muinoin lounaismurteissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On, sana on nimenomaan lounaissuomalainen. Koska vanhan suomenkielisen kirjallisuuden julkaisijat olivat voittopuolisesti lounaissuomalaisia, tama nimitys esiintyi usein myös painetuissa lähteissä, usein kyllä muodossa 'hakkinen'.

Häkkinen, Kaisa
Linnun nimi. - Teos, 2004