Onko kirjastossa sellaisia kirjoja joita käytetään koulussa musiikin tunnilla?Ja minkä nimisiä?

Kysytty

Onko kirjastossa sellaisia kirjoja joita käytetään koulussa musiikin tunnilla?Ja minkä nimisiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoon kyllä otetaan kirjoja, joita kouluissa saatetaan käyttää musiikintunneilla, mutta kaikkia koulujen käyttämiä kirjoja yleisissä kirjastoissa ei ole. Enemmän meillä varmasti on kirjoja ja nuotteja, joita kouluissa ei käytetä, koska kirjaston tehtävänä on palvella muitakin kuin kouluja.

Koulujen musiikinoppikirjoissa on yleensä myös laulujen tai instrumenttikappaleiden nuotteja, vaikkei koko kirja olisikaan pelkästään nuottikokoelma. Tällaisia laulujen nuotteja sisältäviä koulujen musiikinkirjoja ovat mm. seuraavat oppikirjasarjat:
Lukion musiikki
Amadeus
Opus
Koulun musiikki
Lukion musiikin aika
Musica
Musiikin aika
Musiikin mestarit
Musikantti
Uusi lukion Musiikin aika
Viva la musica

Valikoima vaihtelee kirjastoittain. Eniten eri kirjoja löytyy pääkirjaston musiikkiosastolta, mutta myös lähikirjastoista voi löytyä musiikkin oppikirjoja.