Onko kirjastossa mahdollista saada valokuvat cd:lle? Laatikossa on noin 500 kuvaa ja haluaisin saada ne tallennettua.

Kysytty

Hei

Onko kirjastossa mahdollista saada valokuvat cd:lle? Laatikossa on noin 500 kuvaa ja haluaisin saada ne tallennettua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Helsingin kaupunginkirjastossa on valokuvaskanneri JA polttava CD/DVD-asema ainoastaan Kaupunkiverstaalla. Voit varata ajan tietokoneelle kaupunginkirjaston ajanvarausohjelmalla osoitteessa https://varaus.lib.hel.fi tai soittamalla Kaupunkiverstaalle puhelinnumeroon 09 3108 5900. Kaupunkiverstas on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9-18.

Voit etsiä myös muita Helsingin kaupunginkirjaston kirjastoja, joissa voit skannata kuviasi ajanvarausohjelmassa osoitteessa https://varaus.lib.hel.fi. Valitse Tarkennettu haku ja rastita kohta skanneri. Näin saat luettelon kirjastoista, joissa voi skannata kuvia. Kun valitset haluamasi kirjaston, näet, millä koneilla kuvan skannaaminen on mahdollista. Näissä muissa kirjastoissa ei voi kuitenkaan tallentaa cd:lle, mutta niissä on "usb-portti muistivälineelle" eli voit tuoda oman muistitikkusi ja tallentaa skannatut kuvat tikulle.

Huomaa aikaa varatessasi, että kuvien skannaus vie aikaa; kannattaa siis aikaa varatessa varmistaa, kuinka pitkäksi ajaksi koneen voi varata. Yli kahden tunnin aikoja saa Pasilan kirjaston tietokoneelle nro 36, johon voi varata neljän tunnin ajan kerrallaan.

Voit pyytää virkailijaa neuvomaan alkuun kuvan skannaamisessa.