Onko kirjastossa brittienglannin sanakirjaa? Löysin jo amerikanenglannin, mutta tällä kertaa kaipaan toisen kielivariantin versiota.

Kysytty

Onko kirjastossa brittienglannin sanakirjaa? Löysin jo amerikanenglannin, mutta tällä kertaa kaipaan toisen kielivariantin versiota.

Vastaus

Vastattu

Varsinaista brittienglannin englanti-suomi -sanakirjaa ei liene olemassa. Brittienglanti on tietyllä tavalla englannin yleiskieltä, josta amerikanenglanti poikkeaa. Siksi juuri jälkimmäinen tarvitsee oman sanakirjansa.

Yksikielisistä sanakirjoista paras lienee tässä suhteessa Cambridge English Dictionary.