Onko Kirjasampo hyvä resurssi readers's advisory tyyppiseen toimintaan kirjastoissa? Käytätkö itse Kirjasampoa reader's advisoryyn? Miten?

Kysytty

Onko Kirjasampo hyvä resurssi readers's advisory tyyppiseen toimintaan kirjastoissa? Käytätkö itse Kirjasampoa reader's advisoryyn? Miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasampo on hyvä lähtökohta kirjojen vinkkaamiseen tiedonkeruun kannalta. Monille se on jo tuttu työkalu, mutta yhtä tärkeää on esimerkiksi laaja lukeneisuus ja oman osaamisen kehittäminen juuri lukemisen kautta. Kirjasampo tukee tätä työtä. Kirjasammosta löytyy hyvin tietoa kirjailijoista ja kirjoista, ja sen kautta voi myös hakea kirjoja, joista muistaa esimerkiksi vain kannen ominaisuuksia. Kirjasammosta voi myös löytää valmiita listoja tietyistä teemoista, mikä auttaa lukemisen suosittamisessa paljon. Myös genretietoutta voi lisätä Kirjasammon kautta. Kirjasampoa myös ylläpidetään kirjastolaisten toimesta aktiivisesti, joten sen tietoon voi luottaa.

Henkilökohtaisesti allekirjoittanut käyttää silloin tällöin tiedonhakuun Kirjasampoa.