Otsikko
Onko kirja nimeltä Dr. Doolittle suomennettu? Jos on, mikä on kirjan nimi suomeksi?

Kysytty

Onko kirja nimeltä Dr. Doolittle suomennettu? Jos on, mikä on kirjan nimi suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hugh Loftingin Dr. Dolittle -tarinat, joita englanniksi ja ruotsiksi löytyy useampia kirjoja, on suomennettu kahdella eri nimellä. Vanhempi painos vuodelta 1929 on nimeltään Tohtori Tuulisen tarina ja uudempi vuodelta 1953 Tohtori Tattisen tarina. Molempien teksti on sama, mutta kuvitus erilainen. Suomentaja on Toivo T. Kaila.
Tohtori Tattisen tarinaa voit kysyä esim. Turun kaupunginkirjastosta..