Onko kaunokirjallisuuteen olemassa asiasanoitusta tai tarkempaa keinoa jolla saisi selville missä romaanissa käsitellään esim. jotain kaupunkia, kaupunginosaa…

Kysytty

Hei

Onko kaunokirjallisuuteen olemassa asiasanoitusta tai tarkempaa keinoa jolla saisi selville missä romaanissa käsitellään esim. jotain kaupunkia, kaupunginosaa, katua tai muuta paikkaa, ajanjaksoa tai tapahtumaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkko-Kaunokki on kaunokirjallisuuden virallinen asiasanasto, jonka mukaan kaunokirjallisuus kirjaston aineistotietokantaan asiasanoitetaan ja josta voit tarkistaa viralliset asiasanat: http://kaunokki.kirjastot.fi/

Kaunokirjallisuuden etsimistä tietystä aiheesta vaikeuttaa se, että usein vanhempaa kaunokirjallisuutta ei ole ollenkaan asiasanoitettu ja haulla löydät vain uudemman kaunokirjallisuuden. Tämä johtuu siitä, että kirjastojärjestelmää ei nykyisessä sähköisessä muodossaan ole ollut olemassa montakaan vuosikymmentä.