Onko jossain päin Suomea, muistikuvan mukaan Pohjanmaalla lastenkirjastoyhteistyötä kirjastokimpan tyyppisesti? Siis kirjavinkkausta tms. toimintaa? Outi…

Kysytty

Onko jossain päin Suomea, muistikuvan mukaan Pohjanmaalla lastenkirjastoyhteistyötä kirjastokimpan tyyppisesti? Siis kirjavinkkausta tms. toimintaa? Outi-kirjastojen Satusaunaprojektin tiedän, siitä ei ole nyt kyse, mutta jotain samansuuntaista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot tekevät lastenkirjastoyhteistyötä monessa kunnassa. Tällaisia vinkkejä sain kirjastoista.

Pohjanmaalla toteutettiin ”Kirja kantaa, tarina tukee”-projekti. Siinä toimivat yhdessä Alavieska, Kalajoki, Merikarvia, Nivala, Oulainen, Pyhäjoki ja Sievi. Siitä löytyy lisätietoa tästä linkistä:
http://tiekko-info.origonet.net/kirjakantaa/page2.html

Kymenlaakson kuntien kirjastoissa on jo kuuden vuoden ajan ollut Rinki-toimintaa. Vuosittain toteutetaan ainakin yksi yhteinen hanke. Lisätietoa voit kysyä Kouvolan kaupunginkirjastosta.

Joroisen, Rantasalmen, Juvan, Puumalan ja Sulkavan kirjastot tekevät myös lastenkirjastoyhteistyötä. On toteutettu esim. kakaralli-projekti, jossa mm. kirjavinkkari kiersi kuntien kouluja. Lisätietoja esim. Sulkavan kirjastosta:
http://www.savonlinnaseutu.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=20084&Nakym…