Otsikko
Onko idols tv- ohjelmaa tutkittu jotenkin ja köytyykö siitä sitten jotain materiaali. Sekin olisi todella hyvä jos löytyisi edes jotain reality sarjasta.

Kysytty

Onko idols tv- ohjelmaa tutkittu jotenkin ja köytyykö siitä sitten jotain materiaali. Sekin olisi todella hyvä jos löytyisi edes jotain reality sarjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Idolsista löytyi Johanna Leppiniemen tekemä pro gradu -tutkielma Matkalla poptähteyteen: tutkimus Idolsista ja sen kilpailijoista.

Tutkielma löytyy Helsingin yliopiston valtiotieteellisen tiedekunnan kirjastosta, mutta sitä ei valitettavasti saa kotilainaan.
Tosi-tv:stä sen sijaan löytyy enemmän kirjallisuutta:
1) Kivistö, Katja
Selviytyjät, idolit ja heikot lenkit : tosi-tv -ohjelmien vastaanotto nuorten keskuudessa
Mikkelin ammattikorkeakoulu, 2004
Mikkelin ammattikorkeakoulu. B, Artikkeleita, opinnäytetöitä, tiedotteita

2) Understanding reality television
London : Routledge, 2005

3) Johnson, Steven
Kaikki huono on hyväksi : miten populaarikulttuuri tekee meistä älykkäämpiä
Helsinki : Terra Cognita, 2006
952-5202-94-1 (nid.)

4) Biressi, Anita
Reality TV
London, Wallflower press 2005

5) Fooladianpour, Yassman
Sponsring av dokusåpor : ett sätt att bygga upp varumärket?
Stockholm : Stockholms Universitet 2005
Opinnäyte: Ekonomlinjen, Kandidatuppsats Universitet , 2005

6) Young people, soap operas and reality TV, /editor Cecilia von Feilitzen
The Unesco International Clearinghouse on Children, Youth and Media, Nordicom
Göteborg University , 2004

Nämä kirjat löytyvät joko Helsingin yliopiston kirjastosta tai Helsingin kaupunginkirjastosta.

Aikakauslehtiartikkeleita idol-tähdistä löytyy runsaasti. Ohessa eras lupaavalta vaikuttava:
Tarja Rautiainen-Keskustalo: Affektien vallassa. Musiikki 2004;(34);4;23-35.
Lehtiartikkeleiden viitteitä voit selata Aleksi-artikkelitietokannasta osoitteessa http://www.btj.se/prodinfo/databas/aleksi/appl/start2f.html

Helsingin kaupunginkirjaston sivuilta osoitteessa http://www.lib.hel.fi/ löytyvät kaupunginkirjaston verkossa käytettävissä olevat tietokannat.

Lisähakuja voit tehdä käyttämällä esimerkiksi hakutermejä televisio-ohjelmat, tosi-tv. Ja tervetuloa kirjastoon!