Onko Helsingin ja ympäristökuntien kirjastoihin jotain keskitettyä postitusta, jolla saisi esitteitä jaeltua, vai pitääkö osoitteet vain kaivaa netistä ja…

Kysytty

Onko Helsingin ja ympäristökuntien
kirjastoihin jotain keskitettyä postitusta, jolla saisi esitteitä jaeltua, vai pitääkö osoitteet vain kaivaa netistä ja lähetellä esitteet yksitellen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhteistä keskitettyä jakelupistettä Helsingin ja ympäristökuntien kirjastoilla ei ole. Käytännöt vaihtelevat jonkin verran kaupungeittain, mutta hyvien tapojen vastaista materiaalia ei tietenkään jaeta. Helsingin kaupunginkirjaston osalta jaettavaksi toivotut esitteet tulisi lähettää Taloussuunnittelu- ja logistiikkaosaston lähettämöön. Katusoite on Rautatieläisenkatu 8, Helsinki 52. Materiaalin toimittajan tulee ottaa yhteys lähettämöön ennen jaettavan aineiston lähettämistä, puh. 09-31085204.

Materiaalin jakelu- ja kuljetusmaksu peritään Helsingissä kirjaston ulkopuolisen materiaalin jakelusta. Internetsivulta www.lib.hel.fi pääsee esim. Hakemiston kohdasta Maksut sivulle, jonka alalaidassa on linkki Kaikki Helsingin kaupunginkirjaston maksut -luetteloon.

Espoossa kaupungin esitteet asetetaan jakelussa muiden etusijalle, kaupallisia esitteitä ei jaeta.
Espolaisiin kirjastoihin jaettavaksi tarkoitettu materiaali tulee lähettää allaolevalla postiosoitteella tai viedä allaolevaan käyntiosoitteeseen:
Kamreerintie 3 C
PL 36, 02070 ESPOON KAUPUNKI

Vantaalla jaettavat esitteet tulee lähettää Tikkurilan kirjastoon, osoitteeseen Lummetie 4, 01300 Vantaa.