Otsikko
Onko Helmet-verkkokirjastossa mahdollisuus tehdä uutuusvahti? Saisi tiedon sähköpostiin kun esim. kirjailijan uutuus lisätään verkkokirjastoon. Katso esim…

Kysytty

Onko Helmet-verkkokirjastossa mahdollisuus tehdä uutuusvahti? Saisi tiedon sähköpostiin kun esim. kirjailijan uutuus lisätään verkkokirjastoon.

Katso esim. https://piki.finna.fi/Content/info_opac#saved_searches

Vastaus

Vastattu

Tämänkaltainen toiminto löytyy Helmetin perinteisestä aineistohausta osoitteessa luettelo.helmet.fi. Siellä voi sekä tallentaa hakuja että tilata sähköpostiin tiedon kokoelmiin lisätyistä teoksista.

Toiminnon ohje on tässä:

Kirjaudu Omiin tietoihisi ja tee haku. Hakutuloslistan yläpuolelle ilmestyy painike Tallenna.

Tallentamiesi hakujen avulla voit esimerkiksi löytää etsimäsi teokset myöhemmin uudelleen tai tutkia, mitä uutta tiettyyn aiheeseen liittyvää aineistoa kirjastoihin on tullut.

Voit tilata tallentamiasi hakuja vastaavat uutuustiedotteet. Merkitse rasti tallennetun haun vasemmalla puolella olevaan ruutuun Tilaa sähköposti ja napsauta painiketta Tallenna muutokset. Sinulle lähetetään sähköpostia kerran viikossa tiistaisin, jos kokoelmiin on tulossa tallentamiasi hakuja vastaavia uutuuksia.