Otsikko
Onko Goethen Nuoren Wertherin kärsimykset -teoksesta tehty minkäänlaista tutkimusta?

Kysytty

Onko Goethen Nuoren Wertherin kärsimykset -teoksesta tehty minkäänlaista tutkimusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Piki -kirjastosta löytyy seuraavia teoksia, joissa käsitellään kysymääsi teosta:
Barthes: Rakastuneen kielellä; Mäkinen; Ajattelen kynälläni; Papinniemi: Sata kirjaa; Lisänä pari vanhempaakin teosta Pohjanpää: Elämän kuvastimessa, Silovuori: Ihmisyyden filosofiaa, Friedlander: Från Cervantes till James Joyce.
Näistä mikään ei käsittele pelkästään ao teosta. Sijainnin ja saatavuuden voit tarkistaa verkkokirjastosta. Lisäksi mm. Goethea käsittelevissä teoksissa löytyy tietoa. Näitä voit kokeilla hakemalla verkkokirjastosta asiasanalla: Goethe. Suurin osa on saksankielistä materiaalia.
Seuraavissa artikkeleissa on myös käsitelty tätä teosta:

Ekman, Kuukauden klassikko
Nuori voima : kulttuuriharrastajain lehti. - (1997) : 4. - Helsinki : Nuoren voiman liitto, s. 39-40

LAPPALAINEN, Elina: Raastavan rakkauden klassikko.
Lukufiilis. - 2001 : 2. - Helsinki : Kirjailijakeskus, s. 11

RUUSKA, Helena: Romaaneissa ei rakasteta rumaa naista.
Suomen kuvalehti. - 85 (2001) : 10. - Helsinki : Yhtyneet kuvalehdet, s. 51.

Tampereen yliopistonkirjaston tietokannasta eikä Fennicasta löytynyt enempää aineistoa.