Onko Eeva Joenpellon koko tuotannosta tehty bibliogragiaa? Teokset on luetteloitu useassa paikassa, mutta lehtikirjoitukset, artikkelit jne.

Kysytty

Onko Eeva Joenpellon koko tuotannosta tehty bibliogragiaa? Teokset on luetteloitu useassa paikassa, mutta lehtikirjoitukset, artikkelit jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En onnistunut löytämään varsinaista bibliografiaa Eeva Joenpellon tuotannosta, mutta esimerkiksi Tiina Mahlamäen teoksessa Kuinka elää ihmisiksi? : Eeva Joenpellon kirjailijamuotokuva (2009) on luettelo Joenpellon julkaistuista teksteistä. Mahlamäki toteaa itse, että luettelo ei ole täydellinen, sillä osa Joenpellon kirjoituksista on julkaistu ilman kirjoittajan nimeä eikä hän ole onnistunut löytämään kaikkia julkaistuja tekstejä. Kirjassa on myös luettelo Joenpellosta tehdyistä artikkeleista.

Helena Ruuskan kirjassa Eeva Joenpelto : elämän kirjailija (2015) on luettelo niistä Joenpellon kirjoituksista, joita Ruuska käytti kirjassaan lähteenä, samoin luettelo lehtiartikkeleista, kritiikeistä ja uutisista koskien Joenpeltoa.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Eeva Joenpelto arkistosta voi löytyä lisävihjeitä asiaan.

Lohjan kaupunginkirjaston pääkirjastossa on vielä luetteloimattomana lahjoituksena saadut kaksi Joenpelto-leikekirjaa hänestä tehdyistä artikkeleista. Niitä voi pyytää nähtäväksi yläkerran tietopalvelusta.