Otsikko
Onko Anna-Leena Härkönen koskaan avannut mistä kirjansa nimeksi tuli Häräntappoase?

Kysytty

Onko Anna-Leena Härkönen koskaan avannut mistä kirjansa nimeksi tuli Häräntappoase?

Vastaus

Vastattu

Palvelussa on aiemmin vastattu hieman vastaavanlaiseen kysymykseen https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-harantappoase-on-saanut-nimensa

En löytänyt tietoa, miksi kirjan nimeksi tuli juuri Häräntappoase. Oliko se Härkösen vai ehkä kustantajan ehdotus.

Kirjassa Miten kirjani ovat syntyneet 5 (WSOY, 2012)  Anna-Leena Härkönen kertoo kirjan synnystä. Hän oli viettänyt aikaa sukulaistensa kanssa Pohjanmaalla ja Vaasassa. Siellä hän alkoi kirjoittaa ylös nuorten sanontoja, koska halusi tallentaa nuorison kieltä. Sieltä tuli idea kirjaan, mutta kirjan nimeamistä ei tässä kirjoituksessa sivuta.