Mistä Häräntappoase on saanut nimensä?

Kysytty

Mistä Häräntappoase on saanut nimensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa pojat menevät saunaan:

"Rutanen ja Tauno tuli pian perässä. Rutanen pihtas jotain kun se käveli. Se halus peittää intiimit paikkansa. No ei sen pillissä mitään hurraamista ollukkaan.

Tauno huomas kans sen pihtarin eleet, lätkäs saippuaa päähänsä ja sano huvittuneella äänellä: Sullahan on kova ase Rutanen. Oikee häräntappoase!"

Tämä on ainoa kerta, kun kirjassa mainitaan häräntappoase. Sanalla ei liene sen syvällisempää merkitystä kirjassa.

55 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Se mainittiin 2 kertaa by the way

Jos se tarkoittaa Rutasen sukuelintä, pitäisi kielitajuni mukaan olla kirjoitettu "härän tappoase". "Häräntappoase" viittaa mielestäni aseeseen, jolla tapetaan härkä. "Härän tappoase" viittaa mielestäni härällä olevaan tappoaseeseen. Onko se kirjoitettu kaikki yhteen tuossa kohtaa? No, eihän kaikkea voi 17-vuotiaalta edellyttää. Tai kysymys on taiteilijan (kirjailijan) vapaudesta.