Onko "Äidin sydän" tai "Sydän äidin" (se äitienpäivänä usein kuultu laulu) Lydia Koidulan runo. Jos on, kuka on suomentaja? Jos ei, kenen kirjoittama se on?

Kysytty

Onko "Äidin sydän" tai "Sydän äidin" (se äitienpäivänä usein kuultu laulu) Lydia Koidulan runo. Jos on, kuka on suomentaja? Jos ei, kenen kirjoittama se on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun Äidin sydän (Maan päällä paikka yksi on...) on sanoittanut Lydia Koidula. Tekstin on suomentanut Hilja Haahti. Tieto löytyy esim. Suuresta toivelaulukirjasta nro 1.

6 ääntä

Kommentit

Milloin runo ja laulu ilmestyi suomeksi? Siis Hilja Haahden suomennos. Eli milloin sitä alettiin koulussa laulaa.