Otsikko
On sisko ja veli, niin miksikä kutsutaan sisarusta joka on muunsukupuolinen?

Kysytty

On sisko ja veli, niin miksikä kutsutaan sisarusta joka on muunsukupuolinen?

Vastaus

Vastattu

On hyvä kysyä henkilöltä itsetään, mitä termiä hän toivoisi itsestään käytettävän. Kaikkia muunsukupuolisia ei määrittely siskoksi tai veljeksi.haittaa.

Mikäli kysyminen ei ole mahdollista tai muusta syystä, voi käyttää sukupuoletonta sanaa.'sisarus'.

https://kehraaja.com/millaista-on-binaarin-ulkopuolella-kysymyksia-ja-v…

2 ääntä

Kommentit

Meidän koulussamme opetettiin, että "sisko" on arkista puhekieltä, ja sen asiallinen vastine on "sisar". Vastaavasti veli, puheessa toisinaan veikko tai veikka.