Omaelämäkertoja abortista tai adoptiosta 1940-1960 luvulla, mistä voisin etsiä?

Kysytty

omaelämäkertoja abortista tai adoptiosta 1940-1960 luvulla, mistä voisin etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisi kokeilla ainakin näitä, toiset kaunokirjalliset teokset ovat hyvinkin vahvasti tietokirjallisuutta ainakin silloin kun ne ovat omaeläkerrallisia. Pro -gradutyö (3) ja väitöskirja (4) ovat töitä jotka perustuvat kasvattilasten kertomuksiin:

1.Kostamo, Eila : Mulperipuun mehu : (omaelämäkerrallinen) romaani

2. HÄMÄLÄINEN, HELVI : Uusi Aadam / Helvi Hämäläinen (psykologinen romaani)

3. Tämän pro -gradutyön voinee kaukolainata, kysy kirjastosta--> Tekijät: Malin, Sanna
Nimeke: Kasvattilapsena Suomessa : kertomuksia ja kokemuksia vuosilta 1880-1940 / Sanna Malin
Aineisto: kirja
Julkaistu: Turku , 1993
Opinnäyte: Pro gradu -työ : Turun yliopisto , folkloristiikka

4. Väitöskirja, saanee kirjastoon kaukopalvelun kautta kuten edellinen-->Tekijät: Kujala, Erkki Nimeke: Sodan pojat : sodanaikaisten pikkupoikien lapsuuskokemuksia isyyden näkökulmasta / Erkki Kujala
Aineisto: kirja
Julkaistu: Jyväskylä : Jyväskylän yliopisto , 2003

5. Tekijät: Mäkelä, Ritva , (1)
Nimeke: Sotalapsien tarinoita / Ritva Mäkelä
Julkaistu: [Lempäälä] : Lempäälän kunta , 2005 (Vammalan kirjapaino)
Ulkoasu: 40 s. : kuv. ; 26 cm
Aineisto: kirja
Teoksen kieli: fin
ISBN: 951-98136-5-9 (sid.)
Asiasana: muistelmat (ysa)
sotalapset (ysa)
sota-aika (ysa)
lapsuus (ysa)
krigstid (allars)
krigsbarn (allars)
biografier (allars)
minnen (allars)
elämäkerrat (ysa)
muistot (ysa)