Otsikko
Oma nimeni tulee lastenlaulusta jonka äitini löysi muistaakseni lasten kasetilta. Yritin etsiä googlesta mikä on kappaleen nimi oikeasti, mutta en löytänyt…

Kysytty

Hei!

Oma nimeni tulee lastenlaulusta jonka äitini löysi muistaakseni lasten kasetilta. Yritin etsiä googlesta mikä on kappaleen nimi oikeasti, mutta en löytänyt. Laulussa on muun muassa seuraavia kohtia.

"Miksi kaikki pienet pojat Liisaa rakastaa, vaikka Sanna-Mari saa pajupillin toimimaan? Miksi kaikki Liisaa kysyn vaan"

"Liisa on se potilas, jota kaikki parantaa. Liisan vuoksi ritaritkin henkensä vaarantaa."

Muita kohtia en muista kappaleesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi lastenlaulu on mm. lastenmusiikkiyhtyeestä Orffit (aiemmin Tohtori Orff & herra Dalcroze) tunnetun lauluntekijän Hannu Sepposen säveltämä ja sanoittama Liisa. Sepponen levytti Liisan Tilitants-kokoonpanonsa vuonna 1993 julkaistulle albumille Tyy ti ti.