Olisin tiedustellut mistä kirjastosta löytyy hakuohjeita ja hakumalleja koskien työharjoittelupaikkoja, siis että näkisi miten esim. hakukirje kirjoitetaan…

Kysytty

Olisin tiedustellut mistä kirjastosta löytyy hakuohjeita ja hakumalleja koskien työharjoittelupaikkoja, siis että näkisi miten esim. hakukirje kirjoitetaan hakiessa työharjoittelupaikkaa.
Kirjan/kirjojen nimi / mahdolliset tekijät.
Ja mistä kirjastosta löytyy. Itse olen yrittänyt etsiä, mutta tuloksetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytä Helmet-aineistohaun http://www.helmet.fi sanahakua. Kirjoita hakulaatikkoon sanat: työnhaku oppaat. Voit rajata haun myös suomenkieliseen aineistoon. Huomattavasti enemmän kirjoja saat, jos käytät vain sanaa työnhaku.

Tässä muutama kirja:
Työnhaun välineet : työnhakuopas oman osaamisen markkinoijalle
Uraopas : omasta urastaan kiinnostuneille
Työnhaku : kirja, jonka avulla opit hakemaan työtä tehokkaasti / Lars Kusénius

Julkaistut kirjat ovat varmasti tarkoitettu lähinnä vakituisen työn hakuun. Sanalla työharjoittelu Helmetistä löytyy myös muutama kirja.

Jos kyseessä on peruskoululaisen työelämään tutustuminen (TET) kannattaa käydä sivulla http://www.tat.fi/tet

Opiskelijoille löytyy yleensä tietoa työharjoittelusta opiskelupaikan www-sivuilta.