Olisin kiinnostunut ehdotuksista romaaneista, jotka sijoittuvat muinaiseen Egyptiin. Sinuhe ja Christian Jacqin teokset on merittävissä määrin jo luettu tai…

Kysytty

Hei, olisin kiinnostunut ehdotuksista romaaneista, jotka sijoittuvat muinaiseen Egyptiin. Sinuhe ja Christian Jacqin teokset on merittävissä määrin jo luettu tai tiedossa, samoin kuin Forsgrenin Auringon Kehrä. Mutta mikäli pystytte mainitsemaan nimeltä jotain muita teoksia olisin kiinnostunut kuulemaan niistä, helmetin haun egypti+kaunokirjallisuus tuottaa niin suuren määrän osumia että seulominen on työlästä. Myös englanninkieliset teokset käyvät, koska oletan että suomenkielisten teosten määrä on rajallinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä romaaneja, jotka löytyvät HelMet-kirjastoista. Suluissa romaanin tapahtumien ajankohta.
Tom Erik Arnkil: Kambyseen kirja (500 eKr)
Wilbur Smith: Niilin noita (1500-luku eKr.)
Wilbur Smith: Joen jumala (1780 eKr.)
Wilbur Smith: Kätketyn haudan arvoitus
Margaret George: Minä, Kleopatra
Karleheinz Grosser: Tamburas kreikkalainen (500 eKr.)
Joan Grant: Siivekäs faarao

Englanniksi löytyy seuraavat:
Nick Drake on kirjoittanut Egyptiin sijoittuvia historiallisia jännitysromaaneja. Myös James Pattersonilta on ilmestynyt historiallinen jännitysromaani The murder of King Tut (1300-luku eKr.). Wilbur Smithiltä löytyy englanniksi lisää Egypti-aiheisia romaaneja. Tässä vielä muita:
Michelle Moran: Cleopatra's daughter (100-luku eKr.)
Michelle Moran: The heretic queen (1200-luku eKr.)
Michelle Moran: Nefertiti (1500-1300 eKr.)
Naguib Mahfouz: Thebes at war
Naguib Mahfouz: Khufu's wisdom
Naguib Mahfouz: Rhadopis of Nubia