Olisiko suositella teoksia liittyen savonlinnan alueen kansanperinteeseen, loreen, mytologiaan, mystiikkaan... kiitos!

Kysytty

olisiko suositella teoksia liittyen savonlinnan alueen kansanperinteeseen, loreen, mytologiaan, mystiikkaan... kiitos!

Vastaus

Vastattu

Alla olevista teoksista voit löytää aiheeseen liittyvää lukemista:

Savo ja sen kansa (toim. Riitta Räsänen)

Suloinen Savonmaa : voephan se olla näenniin (toim. Ritva Koivukoski)

Hanna Makkula : Ves'kansan jäljille : katsaut eteläsavolaiseen kulttuuriperinteeseen

Vesikansaa : Ahvensalmi-Oravi (toim. Tuomo Loikkanen)

Matti Hako : Voi maailma, sano sepän Iita ja muita perinnelastuja Vanhalta Kerimäeltä

Antero Pelkonen : Entis-ajan muistoja Rantasalmen kihlakunnasta

Sulo Strömberg : Kerimäen ja Savonrannan kyliä kiertämässä : tarinoita Paasveen pirusta ja pohuista

Mielenkiintoiselta vaikuttaa myös Nina Katriina Talvelan pro gradu -tutkielma Kerä vieri, keträ vieri : naisten tekstiilityöt Etelä-Savon ja Etelä-Karjalan uskomus- ja runonlauluperinteessä. Löydät sen verkkojulkaisuna: https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/42849/keravier.pdf?seq…

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mikko Kamulan Metsän Kansa -kirjasarja sijoittuu jonkin verran Savonlinnan ympäristöön. Fiktiota toki siis.