Otsikko
Olisiko sellaista tiedostoa, jossa olisi suomalaiset sodankäyneet, heidän taistelupaikat ym. v. 1939-1945

Kysytty

Olisiko sellaista tiedostoa, jossa olisi suomalaiset sodankäyneet, heidän taistelupaikat ym. v. 1939-1945

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaiset, jotka osallistuivat sodankäyntiin v. 1939-1945, löytyvät kirjassarjasta Suomen rintamamiehet 1939-1945. Kirjoista löytyy mm. heidän taistelupaikkansa sotien aikana. Jotta löytäisi hakemansa henkilön tästä kirjasarjasta, tulisi tietää divisioona, jossa hän palveli; muussa tapauksessa joutuu selaamaan ko. kirjoja tiedon löytämiseksi. Vaasan kaupunginkirjaston kokoelmasta löytyy kyseinen kirjasarja, myös lainakappaleina.

Tietoa v. 1939-1945 sodassa mukana olleista saa myös Kansallisarkiston Sörnäisten toimipisteestä (ent. Sota-arkisto) http://www.narc.fi/Arkistolaitos/kansallisarkisto/aineistojakoko/sornai….