Otsikko
Olisiko mitenkään mahdollista löytää tekijää ja nimeä tälle sarjakuvalle näin vähillä tiedoilla? Se ilmestyi muistaakseni vuosina 1994-1995 Joka Poika-lehdessä…

Kysytty

Olisiko mitenkään mahdollista löytää tekijää ja nimeä tälle sarjakuvalle näin vähillä tiedoilla?

Se ilmestyi muistaakseni vuosina 1994-1995 Joka Poika-lehdessä. Muistini mukaan se oli mustavalkoinen. Siinä oli ainakin 2 poikaa, jotka ilmeisesti näkivät ainakin yhden miehen tekevän jotain epäilyttävää ja tutkivat jotenkin asiaa. Luultavasti pojilla oli jonkinlaiset ihonmyötäiset sukelluspuvut päällä, mutta ainakin miehellä oli sellainen. He saattoivat siis olla sukeltelemassa. Muistan, kuinka pojat katsoivat kiikareilla etsiessään miestä ja mies näki auringon valon heijastuvan kiikarien linsseistä tietäen, missä pojat olivat. Hän lähti sitten etsimään heitä ja parhaiten muistan kuinka hän seisoi heidät löydettyään melko uhkaavan näköisenä kädet ristillä rinnassa ja kysyi jotain sen suuntaan, että "Mitäs ne pojat täällä tekevät / täältä etsivät". Sitä en muista, mitä sen jälkeen tapahtui. Mutta muistaakseni luin sitä samoihin aikoihin kun olin loukannut jalkani vuodenvaihteessa 1994-1995.

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä emme onnistuneet jäljittämään vuosien 1994-1995 Joka Poika -lehtien vuosikertoja. Tuohon aikaan lehti kulki nimellä JP tai JiiPee. Wikipediassa kerrotaan, että lehdessä ilmestyi Ted Cowanin piirtämä sarjakuva Billy Binnsin ihmerillit. Voisiko kyse olla tästä sarjakuvasta? Google-haulla löydät siitä kuvia ja voit verrata, vastaavatko ne muistikuviasi etsimästäsi sarjakuvasta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/JiiPee