Olisiko mahdollista saada listausta suomalaisista kirjailijoista ja/ tai teoksista jotka voisivat kiinnostaa teinipoikia n. 16-18 vuotiaita? Niin klassikkoja…

Kysytty

Hei!

Olisiko mahdollista saada listausta suomalaisista kirjailijoista ja/ tai teoksista jotka voisivat kiinnostaa teinipoikia n. 16-18 vuotiaita? Niin klassikkoja kuin myös tämän päivän kirjailijoita. Mieluiten lukevat seikkailutarinoita mutta mös romaanit ja dekkarit voisivat innostaa.
Olisi kiva jos saisi pojat lukemaan muuta kuin ulkomaisia seikkalusarjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, tässä joitakin ehdotuksia mahdollisesti 16-18-vuotiaita poikiakin kiinnostavista suomalaisista teoksista. Tietysti on aina hyvin yksilöllistä, mistä kukakin pitää, mutta ehkä näitä voisi ainakin kokeilla!

Kotimaista nykykirjallisuutta:
Kari Hotakainen: Klassikko
Risto Isomäki: Con Rit/ Sarasvatin hiekkaa
Juha Itkonen: Myöhempien aikojen pyhiä/ Anna minun rakastaa enemmän/ Seitsemäntoista
Riku Korhonen: Kahden ja yhden yön tarinoita
Tuomas Kyrö: 700 g
Miika Nousiainen: Vadelmavenepakolainen
Leena Parkkinen: Sinun jälkeesi, Max
Mike Pohjola: Ihmisen poika
Tiina Raevaara: En tunne sinua vierelläni
Mikko Rimminen: Pussikaljaromaani
Kauko Röyhkä: Ocean City, Miss Farkku-Suomi
Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi/ Kädettömät kuninkaat
Kjell Westö: Leijat Helsingin yllä

Kotimaisia dekkareita:
Pekka Hiltunen: Vilpittömästi sinun
Matti Rönkä: Tappajan näköinen mies
Antti Tuomainen: Parantaja

Kotimaisia klassikoita:
Mika Waltari: Sinuhe egyptiläinen – jos pitää seikkailuromaaneista pitää ehkä tästäkin
Väinö Linna: Tuntematon sotilas
Arto Paasilinna: Jäniksen vuosi