Olisiko mahdollista saada kaksi hyvää kirja vinkkiä mentoroinnista. Kyseessä kansainvälisessä yrityksessä tapahtuva mentorointi. Huomasin jo uuden Mentorointi…

Kysytty

Olisiko mahdollista saada kaksi hyvää kirja vinkkiä mentoroinnista. Kyseessä kansainvälisessä yrityksessä tapahtuva mentorointi. Huomasin jo uuden Mentorointi 4.0. Talentumin 2014 julkaisun. Sen lisäksi englanninkielinen yksi tai kaksi kirjaa ja yksi muu suomeksi. Onnistuisiko? Kiitos avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi löytyisi esim. Vesa Ristikankaan Jokainen tarvitsee mentorin ( Kauppakamari,2014), Sanna Virtainlahden Hiljaisen tietämyksen johtaminen ( Talentum, 2009) ja Jussi Onnismaan Ohjaus- ja neuvontatyö ( Hakapaino, 2011). Englanniksi mm.David Megginson Teachingues for coaching and mentoring (2012), Ken Lawson: Successful coaching&mentoring (2009) Wendy Murphy: Strategic realationships at work ( 2014). Nämä kirjat ovat poimittu kaupunginkirjaston yhteisestä HelMet tietokannasta. Kattavamman haun saa mm.yliopistojen tietokannasta Melindasta.

http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01…